Avizare PSI

Ce este un aviz PSI?

Avizul PSI este documentația solicitată pentru realizarea unei construcții noi și conține toate proiectele de arhitectură și instalații. Clientului i se aduc la cunoștință implicațiile, precum și opțiunile pe care le are la dispoziție pentru a obține avizul în spațiul său cu o investiție mai mică sau ce condiții trebuie să îndeplinească pentru asigurarea clădirilor vechi.

Avizul cuprinde releveele cu stadiul curent al construcției, precum și proiectele de propunere. Odată obținut avizul de la ISU, avem garanția că proiectele sunt în conformitate cu prevederile normelor și normativelor în vigoare.

Când este necesară obținerea unui aviz PSI?

Conform legislației muncii, acest aviz este necesar înainte de:
Începerea lucrărilor de execuție la construcții și instalații tehnologice noi;
Dezvoltarea, modernizarea sau schimbarea destinației construcțiilor și instalațiilor tehnologice existente;
Punerea în funcțiune a construcțiilor și instalațiilor tehnologice.
De asemenea, construcțiile încadrate în lista HGR 571/2016 au nevoie, după caz, de un aviz sau de o autorizație PSI.

Cine este responsabil de obținerea avizului PSI?

Legislația Muncii prevede că obligația solicitării și obținerii avizelor și/sau autorizațiilor de securitate la incendiu revine persoanei fizice sau juridice care finanțează și realizează investiții noi sau intervenții la construcțiile existente ori, după caz, beneficiarul investiției.

Cum pot obține un aviz PSI pentru firma mea?

Doar prin contactarea unei firme autorizate ISU. Pentru a obține un aviz PSI cu ajutorul Protecons Consulting, trebuie să respecți următoarea procedură:
Ne contactezi și ne furnizezi câteva informații de bază pentru a putea stabili tipul de documentație de care ai nevoie pentru compania ta (obținerea unui aviz sau a unei autorizații ISU).

După ce am determinat tipul construcției tale, este nevoie de o întâlnire la fața locului. Pentru a-ți putea face o ofertă personalizată, un reprezentant Protecons trebuie să se deplaseze la sediul companiei tale și să inspecteze construcția.

Îți facem o ofertă. În cazul în care sunt posibile mai multe soluții sau este nevoie doar de mici modificări ale construcției, respectiv o investiție mai mică pentru obținerea avizului, stabilim o întâlnire suplimentară cu clientul pentru a discuta toate detaliile.

După acceptarea ofertei de către client, semnăm un contract iar prevederile acestuia intră în vigoare.

După finalizarea documentației, reprezentații noștri o depun la sediul ISU local.

Ce tipuri de clădiri au nevoie de un aviz PSI?

În funcție de tipul clădirii, conform legii, este nevoie de un aviz PSI, de o autorizație PSI sau de amândouă. De exemplu, există categorii de construcții și amenajări care necesită ambele documentații (clădiri și spații amenajate în clădiri, clădiri civile subterane, spații publice etc.), sau care necesită doar o autorizare PSI (construcții sau amenajări temporare în aer liber pentru spectacole și întruniri).

Pentru o construcție nouă, se poate obține în prima fază un aviz iar apoi autorizația în cazul în care mai sunt necesare măsuri de implementat. Dacă o construcție respectă deja toate normativele în vigoare, se poate obține direct autorizația ISU.

Pentru a afla ce tip de documentație este necesar pentru spațiul tău, poți contacta un reprezentant Protecons care îți va oferi asistența de care ai nevoie, sau consulta lista completă de clădiri regăsită în legea HGR 571/2016.

Cât costă un aviz PSI și care sunt criteriile de stabilire a prețului?

Nu se poate face o estimare exactă la prima vedere, deoarece sunt foarte mulți factori de luat în considerare. De exemplu, dacă la o constructie de 20000 mp se stabilește un preț pe mp, la o construcție de 300 mp trebuie să existe un preț minim. De obicei minimul este de 2000 euro fără TVA.

Există și situații în care, deși construcția este mică, ea poate impune o proiectare destul de amplă și astfel prețul să crească automat.

Totodată, prețul poate fi negociat și în funcție de ce documente are beneficiarul. Astfel, dacă un client are releveul în format electronic, îi putem oferi un discount.

Cât timp este valabil un aviz?

Avizul PSI este valabil pe toată perioada în care o construcție nu este pusă în funcțiune, altfel spus, edificiul există dar în construcție nu se desfășoară nicio activitate. Dacă beneficiarul dorește să desfășoare activitate într-un anumit spațiu, el poate face asta doar în urma obținerii autorizației ISU.

Pentru mai multe detalii, poți consulta textul integral al legii aici.

Pentru mai multe detalii, poți consulta textul integral al legii aici.